Woord en Daad

Comitéreis Colombia

Geplaatst door Marry van den Bosch, comitélid op 18 april 2012

Terug naar het overzicht

Rondwandelen in het oude deel van Cartagena, en de terugreis naar Bogotá stonden vandaag op het programma.

Na het ontbijt vertrokken we, nadat we even gewacht hadden op de bus, naar de oude stad van Cartagena. We reden in een bus waarin het gevolg van president Obama zich afgelopen week liet vervoeren...! Eerst konden we in een smal straatje kijken of er souvenirs voor ons bij waren. We wilden natuurlijk wel een herinnering hebben aan deze bijzondere reis! Er werd gekeken en vergeleken en uiteindelijk werden er toch nog kettingen en tassen gekocht. Vervolgens gingen we naar een ander gedeelte van de stad waar langs de kant van de weg ook souvenirs werden verkocht. Al snel splitsten we ons in twee groepen, één met begeleiding van Beatrice en één met begeleiding van Willy. (Beatrice en Willy zijn onze begeleiders vanuit CDA).

Beatrice nam ons mee naar een gedeelte waar speciale Colombiaanse zoete lekkernijen werden verkocht. Hier kocht zij speciaal voor ons een klein assortiment, zodat we konden proeven hoe zoet het wel was. Toen we weer bij het groepje van Willy aankwamen waren ze nog steeds druk bezig met het kopen van allerlei spulletjes. Ook het groepje van Beatrice sloot zich toen hierbij aan en er werden nog snel wat kettingen gekocht.

Hierna gingen we snel naar het vliegveld van Cartagena. Bij het inchecken aan de balie bleek dat we ons vergist hadden in de vertrektijd. We dachten dat we om kwart over twaalf moesten inchecken maar het bleek de tijd te zijn dat we moesten gaan vliegen... Gelukkig konden we met de vlucht van kwart over twee mee. Wij vonden het niet erg dat het zo liep, we hebben nu meer tijd gehad om in de stad naar souvenirs te kijken... Na een snelle hap bij het vliegveld gingen we inchecken en na een voorspoedige vlucht kwamen we rond half vier aan bij het hotel Tequendama. Ook hier moesten we weer inchecken.

Inmiddels is meegedeeld dat het bezoek aan "The Bronx" area niet doorgaat morgen in verband met de veiligheid. Vanavond aten we bij het restaurant Crepes & Waffels, waar we van de medewerkers van CDA allemaal een leuk presentje kregen als aandenken aan onze tijd in Colombia.

• Comitereis - Vrije tijd (3)
  • Comitereis - Vrije tijd (2)
  • Comitereis - Vrije tijd (1)