Het sponsorprogramma van Woord en Daad bereikt ieder jaar zo’n 30.000 kinderen. Wat drijft de sponsors? In deze video vertelt Maarten zijn verhaal. Met zijn gezin sponsort hij Jatta uit Sierra Leone en met zijn bedrijf steunt hij Ruben uit Burkina Faso.
Maarten (27) vertelt: ‘Sinds ik vader ben geworden heeft sponsoring een extra lading gekregen. De zekerheden die mijn kinderen hier in Nederland hebben zijn heel belangrijk. Door middel van sponsoring wil ik dat ook aan andere mensen kunnen geven.’ Het gezin ontvangt regelmatig post van de 9-jarige Jatta. ‘Dat hangen we dan op bij ons in de huiskamer. Af en toe kijken we ernaar en dan proberen we ook een kaartje of brief terug te sturen.’
Samen met Jeroen heeft Maarten online marketingbureau COMMAR, gevestigd in Dordrecht. Sinds een jaar sponsoren ze ook zakelijk. ‘Ik had het er met Jeroen over dat we privé een kind sponsoren. Toen zei hij: “Waarom doen we dat ook niet zakelijk?” Zo gezegd, zo gedaan en toen zijn we Ruben uit Burkina Faso gaan steunen. We hebben een foto van Ruben op het prikbord gehangen bij ons op kantoor. Ik hoop dat ze met de vaardigheden die ze op school leren straks ook in staat zijn om een baan te krijgen.
Ik raad iedereen aan om ook te gaan sponsoren, particulier of als bedrijf. Het is een relatief kleine investering per maand en de impact is echt groot!’